Zoeken

De tijdlijn

Tekst fragment

“klant: Ram ik nu al meer dan een kwartier rond in haar brandende heerlijkheid. Hoor ik bij de buren het requiem van mozart. Confutatis maledictus confutatis maledictus. Voel ik mijn paal verslappen als een ongebakken slavink. Eva doet haar best al niet meer. Ze heeft haar hoofd afgewend en kijkt naar het raam. Een streepje middagzon deelt haar gezicht in tweeën. Het lukt niet meer, ze rolt van mij weg. ‘Geeft niet jochie’, zegt ze, ‘dat kan de beste overkomen’. Ze verdwijnt het kleine washok in en ik hoor het water stromen. Ik heb mijn sokken en schoenen nog aan en hoef alleen mijn broek op te hijsen. Ik denk, fucking Mozart.”

Tekstfragment uit Het Hoerenkastje

Voorstelling

Geschreven in het kader van de literaire boottocht van Growing up in Public langs de Rode Brug in Utrecht waar een honderdtal hoerenboten aangemeerd liggen. Deze woonboten/minibordelen inspireerden Feld (de pooier), Duyns (de klant) en De Bruin (de hoer) tot monologen voor de oververhitte rondtocht in de felle zon. De Bruin speelde haar hoerensolo diverse malen in een 1-op-1 setting (met 1 toeschouwer) in een letterlijke hoerenkast. In 2006 schreef zij voor ‘Een Nacht Uit Het Leven Van De Stad’ van John Buijsman een solo voor een hoerenloper. Onder de titel ‘Het Hoerenkastje’ speelde zij haar twee monologen samen op het WomenInc Festival in Amsterdam. Beide teksten verschenen in haar bundel E.V.A. (En Vele Anderen).

Poster

Poster Het Hoerenkastje

Foto


Het Hoerenkastje